"Kocham. Nie biję" - polscy artyści przeciwko przemocy wobec dzieci
2009/10/23 8:50:00
Tegorocznej edycji akcji społecznej "Kocham. Nie biję" towarzyszyć będzie Hymn, w którym udział wzięli polscy artyści. Kampanię wspierają dodatkowo hasła „Kocham. Reaguję" i „Kocham. Nie krzyczę".
Celem akcji jest uświadamiać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy i agresji.
Udział w nagraniu Hymnu wzięli: Damian Aleksander, Hanna Banaszak, Ewa Błaszczyk, Danuta Błażejczyk, Sonia Bohosiewicz, Olga Bończyk, Jarek Chojnacki, Ewelina Flinta, Artur Gadowski, Wojciech Gęsicki, Robert Janowski, Krzysztof Kolberger, Alicja Węgorzewska i Łukasz Zagrobelny. Tekst napisał Krzysztof Cezary Buszman, a kompozytorem jest Robert Osam.
Twarze medialne kampanii, które wzięły udział w teledysku do Hymnu to m.in. Agata Kulesza, Anna Dereszowska, Magda Różczka, Maria Seweryn, Anna Przybylska, Beata Chmielowska Olech, Tomasz Karolak, Piotr Adamczyk, Rafał Królikowski, Paweł Królikowski, Piotr Gruszka i Mikołaj Grabowski.
- Oczywiście ulegamy emocjom i dzieci też muszą poznać smak różnych emocji, żeby nie żyły pod kloszem - mówi aktor Rafał Królikowski. - Jest masa metod: są kary, nagrody, rozmowa i to powinno skutkować. Jednakże wypadałoby się trochę zastanowić nad swoim postępowaniem i o tym jest ta kampania.
- Potrzebne jest cykliczne powtarzanie takich akcji, aby na trwałe zmienić postawy społeczne - dodaje Konrad Wojterkowski, pomysłodawca kampanii i fundator Krajowego Centrum Kompetencji. - Bicie, krzyki, awantury, znęcanie fizyczne czy też psychiczne to mroczne tajemnice wielu polskich rodzin. Ważne, aby przypominać ludziom, że w życiu warto postępować inaczej, iż ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego. Poprzez znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci chcemy pokazać innym rodzicom, że można i warto wychowywać bez przemocy. Kampania społeczna „Kocham. Nie biję" będzie bezpłatnie emitowana w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz kinach. Ponadto projekt będzie widoczny na 3600 billbordach oraz 200 tysiącach plakatów.
Partnerami akcji są: Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Rzecznik Praw Dziecka.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »